انستجرام

11 يوليو 2023

نشرة اخبار ماركيتنج بالعربي

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية


في ماركتنج بالعربي مهتمين انك تكون عارف كل جديد واهم الاخبار اللي حصلت في عالم الديجيتال ماركتنج كل أسبوع، ونساعدك انك تكون اول حد عارف ومواكب كل تحديث بيحصل. عشان كده احنا هنوضح لك أهم التحديثات اللي حصلت الاسبوع ده:

يعلن واتس اب عن أدوات إعلانية للعلامات التجارية:


يضيف واتس اب بعض الأدوات الإعلانية اللي هتساعدك تستفيد من أنك تستخدم الرسائل المتزايدة، وكمان أضاف ميزة الإعلانات المدفوعة على فيس بوك وانستجرام من غير ما تستخدم حسابك على فيس بوك، كمان أضاف ميزة إرسال الرسائل التسويقية للعملاء المهتمين بعلامتك التجارية واللي بتقدمه من منتجات أو خدمات.


لينكدان يختبر إنشاء منشورات بالذكاء الاصطناعي:


لينكدان أضاف ميزة جديدة تحت الاختبار وهي خاصية كتابة المنشورات على المنصة بمساعدة الذكاء الاصطناعي، يعني بعد ما تكتب أفكارك هتقدر تستخدمها لعمل AI Draft للمنشور اللي هتقدر تشاركه مع الناس. بالتالي الميزة دي ممكن تساعدك انك توسع نطاق معارفك وهتزيد نسبة ظهورك في نتائج البحث على لينكدان وهتقدر تبني مجتمع كبير فيه علاقات كتير من الناس بمختلف الخبرات المهنية.


أعلن مارك زوكربيرج عن ميزة جديدة في واتساب:


تقدر دلوقتي تشارك كل ما يخص محادثاتك " chats" على واتساب إلى موبايل تاني عن طريق الـ QR Code، واطمن مش هتتأثر الـ Chats الخاصة بيك على الجهاز الأصلي.


يضيف انستجرام ميزة جديدة للحسابات:


يعمل انستجرام على إضافة خاصية جديدة وهي Account Recommendation للحسابات وهي انها تعمل على توصية المحتوى الخاص بيك للمستخدمين على انستجرام وبالتالي فرصة ظهور محتواك بتكون أكبر وهتقدر تحقق نتائج احسن ليك.


بعد ما عرفت التحديثات الجديدة، يا تري ايه اكتر تحديث مهم و اثار انتباهك اكتر؟

لو حابب تعرف كل التحديثات اللي بتحصل اول بأول تابع مقالاتنا كل يوم في ماركتنج بالعربي عشان تتابع كل جديد وعشان تعرف ازاي تعمل اعلان على فيس بوك و لو عايز البيزنس بتاعك يكبر ومحتاج احسن شركة تسويق الكتروني وعايز تعرف اكتر عن مجال الديجتال ماركتنج كل ده واكتر وضحناه في مقالاتنا السابقة. بنشجعك انك متترددش تكتب كومنت وتسألنا على أى حاجة هنرد عليك فورا. كمان قولنا في الكومنتات ايه اكتر تحديث من دول مهم بالنسبة لك وايه التحديث اللي شايف انه مش مهم؟




إقراء أيضا

 اهم اخبار السوشيال ميديا

لينكد إن

لينكد إن

8 يناير 2024

اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023

لذلك سنوضح لك اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023 حتى تكون مواكب لكل تحديث في عالم الـ Marketing بالعربي.

تحديثات جوجل لعام 2023

فيسبوك

فيسبوك

4 يناير 2024

تحديثات جوجل لعام 2023

تحديثات جوجل لعام 2023 لا تقتصر فقط على تحسين أداء محرك البحث، بل تعكس أيضًا الابتكار والتحسين المستمر. تعمل جوجل باستمرار على تلبية احتياجات المستخدمين وتوفير تجربة بحث متميزة، لذلك التحديثات تعكس تلك الجهود.

ما هو التسويق الالكتروني

فيسبوك

فيسبوك

21 ديسمبر 2023

ما هو التسويق الالكتروني 2024

تعرف على اخر التحديثات في مجال الديجتال ماركيتنج للاجابة عن سؤال ما هو التسويق الالكتروني و افضل طرق تطبيقه في عام 2024!

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

17 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

كن دائما على دراية باخر تحديثات السوشيال ميديا و الديجيتال ماركتنج على مستوى العالم من خلال منصة ماركتنح بالعربي

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

انستجرام

انستجرام

10 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

تعرف على اخر تحديثات السوشيال ميديا واخر اخبار مجال الديجيتال ماركتنج بالعربي من خلال منصة ماركتنج بالعربي ، اول منصة عربية في الاشرق الاوسط متحصصة في مجال التسويق الالكرتوني و الديجيتال ماركتنج

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

3 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

تابع كل اخبار مجال الماركتنج بالعربي و تحديثات السوشيال ميديا من خلال منصة ماركتنج بالعربي وهي أول منصة عربية في الشرق الأوسط متخصصة في مجال الديجيتال ماركتنج